Passbeskrivning

WOD, HIIT

är ett högintensivt pass där varje gång har ett nytt utmanande program. Genom pulshöjande intervaller och varierande övningar, jobbar vi med hela kroppen och engagerar flera muskelgrupper samtidigt. Vi använder oss av såväl vår egen kroppsvikt som olika redskap, som t.ex slamballs, skivstång, lådor och viktplattor. Vi kör på tid och utmanar oss själva att bli starkare för varje gång.

BODYPUMP

60 min pass där du tränar styrka med skivstång, vikter och din egen kropp som redskap. Klassen är perfekt för dig som vill träna igenom hela kroppen på ett effektivt och stimulerande sätt. Klassen passar alla då du själv bestämmer hur tunga vikter du använder. Du får en utmanande och balanserad genomgång av alla muskelgrupper i hela kroppen och kommer att bli starkare och uthålligare. Gruppdynamiken och den inspirerande musiken gör att du kommer att prestera mer än du trodde från början. Läs mer på lesmills.com

SPIN 30

Till drivande musik tar instruktören med dig på en resa med både upp- och nedförsbackar däre passet kan vara behagligt ansträngande eller riktigt tufft beroende på hur mycket du vill trycka på.

SPIN 45 

Till drivande musik tar instruktören med dig på en resa med både upp och nedförsbackar där passet kan vara behagligt ansträngande eller riktigt tufft beroende på hur mycket du vill trycka på.

SPIN 60

Effektivt konditionspass på cykel. Här tränar vi både uthållighet och styrka.

SPIN CORE

Ett kombinationspass med 30 minuter spinning följt av 30 minuter coreträning, där mage, rygg och balans tränas. Funktionellt och effektivt.

SPIN-STYRKA 

Vi börjar med spinning 30 minuter och går sedan in i aerobicsalen och kör styrkedelen där i 30 minuter. Vi använder oss av olika redskap samt den egna kroppsvikten för att bygga upp styrkan i kroppen. Ett pass där man väljer hur tufft man vill att det ska bli.


 

SHAPE UP

Ett pass med enkla övningar där vi koncentrerar oss på träningen av mage, rumpa och lår med hjälp av den egna kroppsvikten och olika redskap.

STEP-STYRKA

Enkel koreografi på stepbrädan varvas med styrkeövningar för hela kroppen. Olika redskap kan användas. En riktigt fartfylld genomkörare. På Step-styrka är pulsen hög och partykänslan på max!

YOGA

Ett yogapass med fokus på andning samt att hitta balans mellan anspänning och avslappning. Genom olika Pranayamas, andningsövningar och Asanas, fysiska övningar lär vi oss att skapa balans mellan kropp och sinne. Yoga passar dig som är nybörjare, men även du som är van yogi är välkommen. Cecilia Sjöstrand är nyutbildad Yogalärare och lär ut en blandning av Hatha och Yin Yoga, enkla övningar som du efter egen förmåga kan avancera. Ett pass som stärker dig och gör dig svettig samtidigt som du kommer ner i varv och lär dig slappna av.

KICK och BOX

Med inspiration av boxning och sparkövningar tränar vi kondition, koordination och teknikträning. På detta pass kan alla vara med efter egen förmåga och tidigare kunskaper.

HP Gympa

Ett pass där kondition med enkla stegkombinationer och styrka varvas till medryckande musik. Redskap kan användas under passet.

UX-Intense

Ett crosstraining/cirkel-pass där du tränar styrka, kondition och uthållighet i UX-buren. På olika stationer kör vi igenom kroppens alla stora muskelgrupper och blandar detta med intensiva pulshöjare. Varje övning utförs i 45 sek varpå du har 15 sek vila. Vi jobbar med hög intensitet och tuffa utmaningar. Vi lär känna oss själva och testar våra gränser. Tillsammans pushar vi varandra framåt så att var och en kan slå sitt bästa jag. Ett UX-pass körs i 3 varv. 15 stationer/varv = 45 stationer. Mellan varje varv har vi ca 60 sek. återhämtning. OBS! Du kommer till passet uppvärmd!

UX- upperbody

UX-upperbody är ett 30-minuters intensivpass där vi prioriterar överkroppens olika muskelgrupper så som armar, bröst, axlar rygg och mage. Övningarna körs i UX buren, 12 övningar gånger 2 varv med 45 sekunder på varje övning.

Kom uppvärmd så vi kan köra igång med övningarna direkt.

Övningarna anpasssar man efter sin egen förmåga vilket innebär att alla kan vara med.

UX-senior

Ett cirkel-pass där du tränar styrka, kondition och uthållighet. Övningarna är anpassade för dig som är +65 och uppåt. Alla kan vara med